The last saturday

Idag:

Vaknade av solen och skällande hundar precis utanför mitt fönster.
Går upp, käkar frukost, gör mig i ordning.
Kliver ut, uyee kallt?! Svar JA. Funderar, hämta tröja?
Njee, hello I'm in Da Sunshine State for God sake!
(Fryser hela dagen typ... Kändes som svensk vår!)
Bilfärd outlets utanför St Augustine, handlade knappt.
Vidare mot stan (som för övrigt är USA:s äldsta stad)
Hm, 10min och vi tyckte vi hade sett det mesta, jag och Gus.
Bilfärd hem, käk, ping pong Sweden vs. US, vinst till Cat and Gus = givet.
Rastlös, kollar upp bio, går inte på lördagar, WEIRD?!
Varför åkte vi inte till den världskända bike weekend 30 min härifrån? Bra fråga.
Sticker ut på en kortkort löprunda i kvarteret, det var läskigt ute, inga lysen
eller trottoarer, bil kör nästan över mig, fick nästan slänga mig i diket, springer
snabbt hem då jag insåg att det kan ju faktiskt vara lite farligt, fick vara lite pussy.
Skypar lite, uppdaterar mig vad övriga klasskamrater pysslar med runt om på jordklotet.

En vecka kvar, planer:
Imon (eller idag?) - Svenskmiddag hos produktionschefen med familj
Måndag - Universal
Tisdag - ?
Onsdag - Träffa en familjemedlem till our hostfamily
Torsdag - Promdressshopping eller middag alá Gus&Cat
Fredag - Miami med Alachua bruds, Annie and Em, TAGGAR!


St Augustine. Han är lång och jag är kort

Sovdags

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0