Get impressed!

Phew vilken dag.. Klev upp imorse och åt en bagel och drack Sunny D, nice! Var det inte den juicen som du älskade hellepelle?! Kommer inte riktigt ihåg..

Jag och Gary släppte av Ian och granntjejen på Mantanza (stavning?) school, värsta trafiken sådär på morgonkvisten. Här i amerika får ju alla kidzen skjuts till skolan, cykel existerar ju inte riktigt här på samma sätt. Flera trafikdirigenter stod längs vägarna och diregerade alla föräldrar som skulle släppa av sina barn, ja förutom dom som åker de klassiska gula skolbussarna som man ser i filmerna, coolt!

På jobbet idag träffade jag Magnus, svensk produktionschef, så det blev lite svenskprat där på fm.. Världen är liten, visade sig att han har hus typ 1km från mig i Sandviken! Fick veta mer om skillnader mellan de amerikanska och svenska jobbvillkoren, kan vara rätt hårt på det viset i usa. T ex så har dom bara typ 10 dagar semester och är man sjuk måste man använda sig av dem dagarna först, sen jobbar vissa fast dom är pensionerade bara för att få sjukförsäkringen, och kommer man inte till jobbet på tre dagar utan att höra av sig får man sparken och en massa andra störda saker!!

Praktiken var faktiskt rätt intressant idag, fick först se flödet. Det man gör på Kanthal Sandvik AB Palm Coast är tråd med olika beläggningar. Dessa används sedan inom det medicinska området bl a. Förutom att ha dessa vid operationer då man för in de som en slang i blodkärl och andra delar av kroppen och mäter olika tryck på ställen, eller löser upp "förstoppningar" så kan man operera in de bakom örat. På så sätt fungerar den magnetiskt på något sätt så att signaler skickas till hjärnan på något vis så man får hörseln tillbaka, vilket betyder att ingen behöver vara döv idag,  coolt! Annars har man dem i hårddiskar eller typ högtalare och massa annat!

Ikväll tog vi bilen ut till havet och åt en feeet amerikansk middag vid en trevlig enklare restaurang med underbar utsikt mot havet, riktigt nice!! GET IMPRESSED, jag åt en cheese burger today och vet ni vad, det var gott! Jag sa att jag var hungrig för att jag bara hade ätit en tunn liten wrap till lunch vid typ kl tolv så då beställde Deb in en massa extra grejjer och det var bara att säga tack och äta liksom, ord och inga visor. Så efter att jag ätit typ clam steamers, fick jag en riktigt feeet hamburgare med potatissallad (weird?), och nån typ morot-kålrot-blomkål-sallad-nånting? Aja, gott var det. Provade även Debs fish and chips och en onionring, säger bara amerika=friterat ;P

Deb har precis fixat i ordning Gustafs rum, fick sms av honom imorse att han tydligen skulle komma imonkväll, så det blev lite stressigt här hemma att fixa i ordning allt, det var räknat med typ onsdag-torsdag. Så det blir att åka med Gary direkt efter jobbet imon och hämta honom, missar Smashleys volleyball game..

Time to sleep
Night everyone!

/C

Kommentarer
Postat av: Linnea L

Kerstin sa att du hade blogg. Vad kul!! mindre kul att du inte sagt något...

2009-09-29 @ 18:55:57
Postat av: Helena

Yees Sunny D är is thaa best :D Låter som du har det finfint! Njut av varje dag :)

2009-10-02 @ 23:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0